Geometria kół

Geometria zawieszenia ma niebagatelny wpływ na komfort i bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Jeśli podczas jazdy pojazd „ściąga” na boki lub „myszkuje” po jezdni, a kierowca zmuszony jest do częstego kontrowania kierownicą, najprawdopodobniej mamy do czynienia z rozregulowaną geometrią kół, którą należy jak najszybciej skorygować.

W tym celu zapraszamy do zgłoszenia się do naszego warsztatu w miejscowości Dołuje koło Szczecina. Przeprowadzimy dokładną kontrolę obejmującą montaż aparatury pomiarowej na kołach i skontrolowanie ustawień, po czym, poprzez luzowanie połączeń oraz sterowanie drążkami kierowniczymi, nasz mechanik ustawi właściwe parametry geometrii kół.

 

Jakie są najważniejsze parametry geometrii ustawienia kół?

Najważniejszym parametrem geometrii ustawienia kół jest niewątpliwie zbieżność, która określa położenie kół przednich lub tylnych względem siebie. Wyróżnia się dwa rodzaje zbieżności: gdy koła skierowane są do wewnątrz, mówi się o zbieżności dodatniej; jeśli koła skierowane są na zewnątrz, mamy do czynienia ze zbieżnością ujemną.

Kolejnym istotnym parametrem geometrii jest kąt pochylenia kół. To kąt zawarty pomiędzy pionem a płaszczyzną koła. W przypadku gdy koła pochylone są na zewnątrz, mówi się o pochyleniu ujemnym; jeśli koła pochylone są do wewnątrz, mamy do czynienia z pochyleniem ujemnym.

Do innych istotnych parametrów geometrii ustawienia kół zaliczyć można kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, czyli kąt pomiędzy sworzniem zwrotnicy a prostą pionową koła, a także kąt wyprzedzenia osi sworznia.

 

Na czym polega geometria kół i ustawienie jej zbieżności?

Geometria kół w naszym warsztacie przeprowadzana jest na specjalnym stanowisku diagnostycznym. Do każdej opony podłączamy głowicę pomiarową, a komputer weryfikuje geometrię, sczytuje parametry oraz wyświetla zbieżność.

Podstawowym elementem, który weryfikuje się w trakcie badania, jest zbieżność kół. To nic innego, jak stosunek wzajemnego ustawienia się kół przednich oraz tylnych względem siebie. Pomiary dokonujemy z dokładnością do pół milimetra. W ramach ustawienia zbieżności kół należy prawidłowo ustawić drążek poprzeczny – po obu stronach pojazdu.

Program komputerowy weryfikuje, w jakim stopniu wartości odbiegają od normy. Zmierzone parametry mogą być także porównywane na komputerze. W rezultacie wszelkie odchylenia są na bieżąco interpretowane i korygowane. Dlatego możemy ustawić dokładne wartości określone przez producenta. Geometrię kół warto wykonać zawsze po zmianach w podwoziu – np. wymiana drążków kierowniczych.

W naszym serwisie Bosch Car Service Starościk w Szczecinie zajmujemy się profesjonalnym ustawieniem zbieżności kół. Korzystamy ze specjalnych narzędzi i sprzętu diagnostycznego, który usprawnia naszą pracę. Zachęcamy do kontaktu i zapoznania się z całą ofertą świadczonych przez nas usług.

 

Umów się na wizytę




    Copyright BOSCH CAR SERVICE Starościk, Wszelkie prawa zastrzeżone. Realizacja: KULIKOWSKI-IT

    RODO