Geometria kół
Geometria zawieszenia ma niebagatelny wpływ na komfort i bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Jeśli podczas jazdy pojazd „ściąga” na boki lub „myszkuje” po jezdni, a kierowca zmuszony jest do częstego kontrowania kierownicą, najprawdopodobniej mamy do czynienia z rozregulowaną geometrią kół, którą należy jak najszybciej skorygować.
W tym celu zapraszamy do zgłoszenia się do naszego warsztatu w miejscowości Dołuje koło Szczecina. Przeprowadzimy dokładną kontrolę obejmującą montaż aparatury pomiarowej na kołach i skontrolowanie ustawień, po czym, poprzez luzowanie połączeń oraz sterowanie drążkami kierowniczymi, nasz mechanik ustawi właściwe parametry geometrii kół.
Jakie są najważniejsze parametry geometrii ustawienia kół?
Najważniejszym parametrem geometrii ustawienia kół jest niewątpliwie zbieżność, która określa położenie kół przednich lub tylnych względem siebie. Wyróżnia się dwa rodzaje zbieżności: gdy koła skierowane są do wewnątrz, mówi się o zbieżności dodatniej; jeśli koła skierowane są na zewnątrz, mamy do czynienia ze zbieżnością ujemną.
Kolejnym istotnym parametrem geometrii jest kąt pochylenia kół. To kąt zawarty pomiędzy pionem a płaszczyzną koła. W przypadku gdy koła pochylone są na zewnątrz, mówi się o pochyleniu ujemnym; jeśli koła pochylone są do wewnątrz, mamy do czynienia z pochyleniem ujemnym.
Do innych istotnych parametrów geometrii ustawienia kół zaliczyć można kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, czyli kąt pomiędzy sworzniem zwrotnicy a prostą pionową koła, a także kąt wyprzedzenia osi sworznia.